Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

30 November 2008

soul searching

Terma baru yang aku peroleh semalam ketika merajinkan diri ke sekolah ADNI mengikuti program KARISMA. Im searching for my soul now and lately I thought. Sangat berserabut akhir-akhir ini. Aku rasa, aku perlu refresh diri sendiri..terlalu banyak karat-karat jahiliah yang masih berdaki di dada hati.

Aku hanya seorang hamba yang sedang berusaha mencari cinta Tuhan.

Sehingga hari ni aku rasa belum lagi aku membuat sesuatu dengan bersungguh-sungguh. Buat sesuatu dgn aim I want to be the best. Thought, I just a mediocre.. asyik aim untuk yang sederhana sahaja.

Diakhir slot pagi semalam, ada sesuatu yang menyebabkan aku benar-benar perlu berubah.

“Kalau kamu rasa tak bersungguh dalam dakwah..you better LEAVE” sungguh penyataan itu memakna dalam jiwa ini.Terlalu banyak berlaku tarik tali dengan Allah selama ini. Sejauh manakah aku bersungguh? Need time to change. Need time to reborn..

At Taubah : 41

Berangkatlah kamu baik dengan rasa ringan, maupun dengan rasa berat, dan berjihadlah dengan harta dan jiwamu dijalan Allah. Yang demikian itu adalah lebih baik bagimu jika kamu mengetahui.

No comments: