Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

30 December 2008

Karnival Kebudayaan Belia dan Komuniti

Perancangan sejak 3 bulan sebelum ini akhirnya telah pun di laksanakan..

Lelah di rengkungan telahpun terlepas..:)

Walaupun kebanyakan aktiviti di tonton oleh para ad-hoc sendiri, namun ini adalah satu cubaan yang baik bagi aku..cubaan yang baik dlm memeterai hubungan baik dengan kerajaan negeri. Satu cubaan yang baik untuk mendekati masyarakat..(mungkin perlu banyak penambahbaikan)

Karnival??yang paling menarik..algebra + parkour.. haha~!

pada siapa2 yang sukar untuk menghubungiku hujung minggu yang lalu..maaf sangat..sbb penginapan kami di SAMTAJ shah alam tak menyediakan perkhidmatan charging telefon..hehe~

yang terkesan di hati??petang after program, kami sama2 menadah tangan membaca doa akhir tahun yang dibacakan oleh imam masjid negeri bersebelahan..(syahdu..dah berakhir 1429H..apa saja amalku tahun ini)

dan doa awal tahun kami baca selepas solat maghrib di masjid negeri itu juga..(tahun sudah berganti,usiaku makin bertambah..Ya Allah lorongkan aku kejalan yang sebaiknya..)
[makin hampir masa meninggalkan UM..syahdu lagi]

UMKL
7.45am

No comments: