Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

24 January 2009

aku makin tua

sejak akhir2 ini..
aku mula perasan yang kulit aku jadi makin sensitif..
senang terluka..dan susah nak sembuh..
kering sekejap kemudian luka semula..

baru2 ni diantara jari ibu dan telunjuk koyak..
kecil aje..jgn risau..
tapi,

aku mula berfikir..
xkan la antibodi aku rendah sgt..
sampai senang aje nak koyak2..kan
biasanya klu luka..kan sembuhnya cepat..

aku mula pk buruk..
pikir dan pikir..
aku xpernah tukar darah..
tukar pasangan apatah lagi..
aku takut jarum..
xmungkin..

TAPI..
aku pernah jaga budak AIDS..
2 hari cuma..
oh no!

IT CANT BE..

::ok la..cukup2 merapu..
tgh tggu masa nak balik kg..haha!

No comments: