Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

18 January 2009

Daurah Tajdid Syakhsiah..

Alhamdulillah..masih dibukakan hati oleh Allah untuk melangkahkan kaki ke taman2 ilmu milikNya..Semoga terus dikekalkan oleh Allah hati2 kami dan dibukakan hati kawan2 kami untuk terus berada di lingkungan taman ilmu..Program kali ini..aku rasa mempunyai satu momentum yang berlainan..dan susunan yang terlalu cantik jika dihitungkan..dimulakan dengan tajmi’ iftor akhwat pada khamis..kemudian bertemu lagi dengan sahabat seperjuangan pada malam Jumaat untuk pengisian yang membentangkan tajuk Syahadatul Haq..Ye..pengisian yang mengingatkan tentang tugas kita apabila bergelar muslim..tindakan yang perlu kita lakukan untuk mempertahankan diri kita terhadap hujah Allah di SANA kelak..(doakan diri ini kuat untuk melakukannya..bantu aku sahabat!)..Kemudian di sambung pula dengan daurah yang membawa ku hanyut dalam sejarah Islam..yang membesarkan hati mengenangkan empayar Islam suatu ketika dulu..ya!! 2/3 dunia milik kita..tapi menghampiri abad ke-19..saat sistem khilafah telah hancur..hati ini remuk rendam..kuatlah sang hati..itulah tugas mu..kamulah umat perantara itu..Islam akan pasti menang di tanah Quds..ya!itu janji Allah..samada kita sendiri mahu terlibat dengan kejayaan itu..atau sekadar mahu menjadi penonton bisu yang tidak menyumbang apa2..Apa pilihan kita??! Fikirlah wahai sang hati..dengan fitrah sihat..renungi sunatullah dan berfikirlah dengan kefahaman hati bukan kewarasan akal yg selalu memandang logik dan sering dipengaruhi dengan debu2 dunia..Akhirnya..kami ke COMPLETE..ya!! Palestin saudara kita..bantulah semampumu sahabat..bantulah dengan MENGUBAH..mengubah pemikiran manusia yang telah dijangkiti penyakit alwahn(cintakan dunia)..supaya kembali kepada sunnah!! Kita bukan muslim fantasi..yang tiada tujuan hidup..
AYUH..melangkahlah!!
YB Nurul Izzah @ COMPLETE
Stop killing! ISrael is not real
Menyingkap sejarah with brother Haq
Akhwat~

~saat hati masih bergolak dengan rasa..
Ya Allah tetapkan hati ini dengan keputusan yang telah di ambil..

UMKL
10pm



No comments: