Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

20 January 2009

hati kotor..

pagi ni aku kuliah..
prof khair yg ajar..tp ada sesuatu yg pelik yg jadi..aku tgk layar putih yg terpancar lecture hari ni.. tp aku xnmpk apa2..aku cuba fokus..utk bebrp ketika nampak ada line2 hitam..tapi kemudian hilang semula..(opp2 peminat jgn kaget..ini bukn cerita aku jd buta)
Aku ingtkan efek dr tdo pukul 5pg semalam..jd aku xleh fokus dlm kelas..tp bukan sbb itu..ada sesuatu da kaco pikiran aku pg ni..its about today and not about yesterday..sampai aku tgk slide prof khair pun bergenang air mata..logik ke??mana ada org blaja smpai 'touch' cmtu skali..hurm~
Yes!!its about hati..
Aku rasa hati aku skrg dah di tahap kritikal..lately, aku cepat panas hati, cepat bersangka buruk.. cepat putus asa..&mlakukan sgala sifat mazmumah yg lain..  
Sampaikan aku rasa nak pindah jauh dr PJ..
"Sarah..dugaan dan cabaran buat kita matang..tarbiyah Allah untuk hambanya pelbagai..jgn sbb masalah kamu lari..sbb masalah itu akan trus mengekori..masalah utk dihadapi bukan dielak.."

Am I lost from your love oh Allah?

~already miss my h0me..my mum..my dad..and my bEloved family..

bioinformatics department..
1.06pm

No comments: