Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

06 January 2009

Kafarah dosa..

Hobi aku adalah bercakap(tapi,perhatian bukan bercakap di khalayak umum spt di pentas.. im stage freak ok!!)..semalam seharian aku berhabis suara bercerita..dari PKJ - 6th - 11th - 12th.. bila balik ke bilik baru perasan..suara dah tak berapa nak keluar..painful also.. tp, xpela.. ok kut es0k pas bangun tdo.. rupa2nya.. itu perasaan aku je.. tgh mlm smlm.. hidung tersumbat??sungguh menyeksa.. nak telan panadol pun susah.. 

Tapi, pagi tadi bangun alhamdulillah ok sket.. cuma late evening, sikit critical.. panas sket badan, pas mgrb aku tdo.. jam 1 bangun.. and everythg just fine.. 

Bila di fikir2kan.. sakit ni sebenarnya adalah satu kafarah dosa.. tanda Allah memberi INGAT dan tanda Allah sayang kan kita.. xgitu?? hehe.. so kawan2 jangan jeles aku demam, korang x demam :D Terima kasih Allah untuk peringatan ini..

Jom puasa 9 & 10 Muharam !! esok & lusa..

No comments: