Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

20 January 2009

PRK kali ini..

pagi td hati masih memberat untuk menjadi PACA pilihanraya di kolej 12th..Mungkin hati belum mantap..dan penghayatan pd PRK amat lemah..
percayalah..kerjaya PACA sungguh membosankan!!haha..melangut memandang peti untuk 2jam..(nasib 2jam aje)
Malam tadi..selepas berbuka..aku pun survey2 sapa nak ikut aku gi DTC..aku nk lobi bnyk pun payah gak kan..sbb nnti aku masuk DTC,diorg kene tunggu kt luar sian gak..maka,aku pun melangkah dengan yakin dan tekad yg bulat bersendirian.Jam 8.30 mlm aku menyusur jalan gelap sepanjang RPKJ dan Pasum utk ke DTC..Alhamdulillah,niat yg baik pasti Allah bantu.. :) 
di DTC, aku bertemu kak nik..rakan sebilik ketika di 9th dulu..lama xjumpa dia..kira undi pun sama dia tadi..banyak juga la yang ditemui..megat,khalil,anip,kak syifa,aiman..dan bbrp bdk 9th yg aku cam tp xtau nama..mcm reunion bdk balai 9th lak!!haha.. [hafizi pun ditemui]
erm..kiraan undi bergerak agak lambat..(mmg biasa cmni kut..tp aku jek yg xnah tau)..lwt jam 12 tgh mlm..pusat kebudayaan mnta kiraan semula..di ikuti dengan sains sosial..
tunggu lagi..hampir ke jam 1 pagi nampaknya..
Stlh bbrp kekecohan brlaku di dlm DTC dan demo di luar DTC..kira2 jam 315 pagi..pak rae pun mengumumkan..

8/9 calon umum di menangi PRO-M
HANYA 7 kerusi fakulti yg tdk dapat di gapai PRO-M
Menang Besar!!
Moga Allah mudahkan jalan antum..ameen..

huh!segalanya telah selesai..dan aku sedar..aku terlalu penat..jam 4.00 pagi..skali lagi aku menyusur lorong sunyi itu sendirian..[gila bahaya..xpa Allah ma'ani..]..terlalu banyak yg aku fikirkan..TERLALU..shingga kepala aku mahu bantal..terlalu berat..

~kpd K-UM,seandainya antum xmmpu menyediakan calon tahun hadapan..siapkanlah barisan pemuda untuk menjadi wakil calon..hantar seramai yg mungkin..kita sudah tidak banyak masa..perkemaskan lah barisan kita..

UMKL
4.45pg 

No comments: