Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

14 January 2009

Pujuk-memujuk

Dari skola aku mmg suka kene pujuk ni.Pendek kata mengada jugaklah aku ni. Tapi kadang2 aku ni agak merbahaya..sebab mudah termakan dengan pujuk rayu..haha!

Hurm..

Waktu zaman skola..ana leman la yg slalu menjadi mangsa aku..buat2 merajuk ngan dia pastu dia pujuk..tapi tula kan sian die sampai kadang aku xmerajuk pun dia ingat aku merajuk..(hua3..malunye *blush* ckp cmni..aku sker merajuk??kantoi)

Tapi tu zaman skola la kan

Dah lama aku tgglkan zaman skola..aku dah matang *sigh*..time matrik pun aku dah xlayan da merajuk2 nih..(mgkn sbb ana da xda nk pujuk kut.ahha!)

Skrg dah nak habis universiti..

Aku da xmerajuk tapi aku slalu gak di pujuk rayu..cth terbaru oleh kak shira..die ajak aku gi forum palestin sedangkan projek nak run esok pgnye..adakah patut aku termakan dengan pujukannya?huhu..

Hurm~

Hari ni..aku lak kene pujuk adik2 kesayangan ku yg merata alam..nak ajak gi iftor esok..aduhai~lemahnye aku bab pujuk-memujuk ni..please someone out there bg skill sket nk pujuk2 ni..aku xda kepakaran.adoi!

 

Agak2 apa peratus aku nk bw adik2 ni g iftor?OK let set the target..

Iftor – 2 ahli usrah akan dtg

Daurah – seorang ahli usrah + 2 ahli umum akn hdir..

(mana nk cari ahli umum ni..perlu berusaha)

 

UMKL

0710pm

No comments: