Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

09 January 2009

Silence is not an option..



Keadaan di Gaza makin hari makin buruk..kekejaman zionis laknatullah benar2 memukul perasaan dan jiwa setiap mukmin yang menyaksikan perjuangan warga palestin yg seakan tak akan pernah berakhir..
dengan bekalan air yang sedikit..makanan yang sedikit dan bekalan elektrik yang terputus..apa lagi yg mampu mereka harapkan??!!
Dan kita disini..sampai bila mahu membutakan mata..memekakkan telinga..menghayati terus2 kemewahan pinjaman tuhan tanpa sedikit pun memikirkan tentang saudara2 kita di Palestin..Lapangkan minda..waraslah menghadap dunia..korbankan sedikit harta dan tenaga kalian..

Forum palestin :
Sabtu, 10 jan,titiwangsa (9mlm) [maklumat lanjut layari www.untukmupaestin.blogspot.com]

Rapat umum dan serah petisyen 1juta tndatgn bantahan kekejaman zionis :
stadium melawati,shah alam,sabtu 10jan 10pagi..
hadapan kedutaan amerika, 2.45petang 16 januari

No comments: