Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

13 February 2009

Jejak kasih

What do u think of make a phone call with opposite gender at 1am?Just to ask about sijil.owh..c’mon la esok kan masih ada...

2 org aktivis berlainan gender,berjalan ke kelas..beriringan.apakah?? bukan fakulti yang sama..xkan soal urusan kelab perbincangan sampai ke fakulti..

Sekadar mukadimah je di atas tu..situasi yg biasa terjadi dalam kehidupan dunia kini..ia luar biasa sepatutnya tapi dah jadi biasa di dunia akhir zaman..duri dalam daging..kemuncup dalam perjuangan..mungkinkah aku kan menjadi salah satu dari jutaan kes yang bertaburan??Nauzubillahiminzalik..mohon dijauhkan...


Ok berbalik kepada rutin harian..

8pm.

Sungguh mengantuk.sms masuk “meeting finas tangguh hari jumaat”

Wah!maka..aku terus melayan rasa kantuk td..zzz..

10pm.

Aku dah bangun tido.Tp ada rasa2 nak tido balik la..macam ada rasa simptom demam pusingan kedua..huhu..sms masuk

“jom meeting mike.MT pun ada”..

kaco daun aje,aku nak sambg tdo ni..

“semalamkan dah meeting”

“hari ni nk bincang psl belanjawan”

hurm..malas aku bls..biar ajela..tup2 pengarah call..aiseh, dah call kan..aku pun turun..bincang punya bincang..pengarah membelanja ais krim dan kaya ball pada ahli meeting..oh encik pengarah xnmpk kah aku batuk?tp kalo tolak.. jatuh la air muka pengarah(haha alasan),,maka aku pun makan ajela..

1145pm.(lbh kurg)

Meeting berakhir.

Sambung borak ngan zul n wani.Borak punya borak terkeluar la kenegerian. Sarah (bdk 1st year merangkap bendahari MIKE yang baru di lantik) pun bertnya

“eh akak org perak?perak kat mana? Saya pun perak gak”

“kg gajah”

“eh saya pun kg gajah”

ahh sudah.. jiran sebelah rumah ke pun.. haha~ tup2.. rupanya adik kepada rakan sekolah rendahku.. Islahudin.. what a small world kan.. klise.. tapi tu la yg lebih mengagumkan.. ini kali kedua kami berjumpa.. 1st time waktu aku skola menengah, jumpa dalam bas.die dari tepeng transit di ipoh utk pulang ke kg gajah. Aku mmg dr ipoh. Lepas turun bas,aku ingt da bernokhtah perkenalan itu..(heh..kuasa tuhan kan..) tup2..jmpa kat um..final semester lak tu..

Cantik kan Allah susun hidup kita ni..

Penuh dengan kezutan..wow!

Okla mau sambung SOM.hehe..till then.

Pen off.

UMKL

3 comments:

Hajar B said...

suka intro kamu.
minta dijauhi..kita sama2.
na'uzubillah.

takpelah walau nmpak konservatif dan ortodoks. Itu manusia yg lihat.

Hajar B said...

xabih2 meeting kamu ye.
isk3.

Merentas Horizon said...

meeting ar best,huhu~