Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

29 March 2009

muhasabahlah wahai jiwaku..

hidup ni satu pencarian kan?..
hurm~ 
status:baru balik dari dinner kolej.
apa pandangan kalian mengenai dinner.Ya!ada yang membangkang ada yang tidak kesah..dan tidak kurg juga yang ternanti-nantikannya..aku??hehe..(ade mknn weh!yuran da kene potong lak tu..xpegi membazir)..atas alasan itu, las mnt call, aku brsama rkn2 sebioinfo di 12th ni pun gi mndftr. Dan pergi la ke time square tadi..

tema:retro
almaafla..kami xreti ikut rules haha..asalkan baju menutup aurat,sapu saja..tak perlu berabis bagai, untuk satu malam je kut! 

artis??
1.izwan pilus
huh!artis memang ber'DASAR' nya artis kan?si izwan dengan selamba dek menarik tangan seorang perempuan.Ya!dia bertudung..dah separuh jalan baru bertanya..
"eh boleh ke saya pegang ni?dah ada cik abg ke belum?" lantas gadis itu menggeleng.
"kalau xde lagi xpelah saya pegang?" what??** fahaman apakah yang dia pakai agaknya?
2.dina MI
artis ke2 ialah dina.hurm..masuk dengan lagu yang pasti rasa nak goyang. sekumpulan manusia meja belakang aku bangun sambil bertepuk tgn dan joget. Ya! mcm ballr0om tu diorg yang punya. hurm.. (kalau tuhan nak turun bala time tu.memang aku kena sekali dah tadi).. dina terus menyanyi, kali ni lagu dia, malu tapi mahu. ya spt dasar artis yg disebutkan tadi, kali ini.. spot nya adalah lelaki..apalah perempuan nak cari perempuan kan?.. ya! mlm tadi menyaksikan seorang lagi lelaki ternoda tangannya..kerna sentuhan..*astgfirullah..aku kenal lelaki itu..

bukan artis sahaja sebenarnya..berapa banyak lagi pergaulan yang tidak bertapis.& disini dapatlah kita lihat betapa parahnya zaman, betapa sebenarnya kita perlu bekerja lebih kuat dari yang biasa..

Akhirnya, 
dgn perut yang telah penuh terisi. aku jadi musykil sendiri terhadap keputusan yang aku ambil.Tegarnya aku, memuaskan laparnya sang jasad, sedangkan ruhaniku? aku biarkan tersiksa..(mata ini berdosa,tangan ini juga, telinga ini punya saham, dan jiwa ini..merenyuk sedikit sedikit..)

Malam yg bersulam noda,
29 mac 2009
003o.


2 comments:

'ainun said...

uiks...
biar btol sarah..!!!
jgn mnyesal sbb pg sana..
ada hikmah...kalo x, kt xkan tau reality yg berlaku kat sana

Merentas Horizon said...

tu la..cuma perlu persiapan yang lebih utk masa akan datang..