Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

03 March 2009

Satu persoalan

Semalam..
aku bersembang dengan kak Mash lewat jam 10 malam. 
Atas request, dia pun membelanjakan segelas bandung cincau *thanks to kak shira*

Bersembang dan bersembang sehingga jam 10.30 malam.

Pulang dari persembangan tersebut, air ku masih berbaki. Atas desakan rasa kantuk yang teramat..maka katil juga yang aku tujui. 

Pagi ini, aku lihat air itu dengan rasa sayu..aku dah membazir lagi..kalau lah aku habiskan air ni semalam.. :( 
*aku xsempat buang lagi air tu sebab tergesa-gesa ke kelas.

Persoalan timbul apabila,
tengahari ni, aku lihat air bandung tu dah bertukar menjadi warna seakan-akan warna horlicks. Maka, aku menjadi musykil.Baunya masih bandung tapi fizikalnya telah berubah.

Anyone having an explaination regarding this situation. Help me to solve it..:)

1240pm,
12th RC

3 comments:

Anonymous said...

ana rasa kena gi Bandung kot baru tau jawapan nya..
=P

Hajar B said...

gilo ah.
buang ajelah.
mungkin krimer bukan tenusu dah jadi keju buatan??

Merentas Horizon said...

farza: Bandung juak sikda jwpnnya..

hajarr: klu jadi keju mesti timbul, ni steady je melarut.hehe