Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

16 March 2009

sijil

hurm~ agak2 kemana sijil2 itu menghilang..
...............................................................................
2 minggu yang lepas, aku telah menghantar tambah tolak 100 kepingan sijil kosong ke pejabat kolej. Dah masukkan folder s0ftcopy program lagi dlm PC kak farah. Tapi, dia sibuk sangat agaknya time tu.semua benda aku yang buat. LEtak folder, letak sijil.. (die xperasan ke aku letak sijil atas meja dia??)
...............................................................................
minggu lepas aku follow up, 
"kak farah, sijil dah siap?"(bunyi cm kerek gile je tnye)
"Blom, drum printer xtukar lagi"
"agak2 bile bleh sy dtg lagi?"
"dtg esok"
Di sebabkan kesibukan melampau las week, aku xsempat jumpa kak farah lepas perbualan itu.
...............................................................................
hari ni..menghampiri 5 petang,
aku melangkah lagi ke pejabat..
"kak farah, printer dah boleh guna?"
"dah boleh dah"
"bolehlah saya nak print sijil"(walau pun asal harapan suruh kak farah yang print kan..tapi die cm xperasan je hint aku..hurm~)
"boleh"
"oke sy datang esok atau lusa..sijil dah ada kat sini kan?"
"eh, mana ada sijil awak..kat sini ada sijil tiong hwa aje" 
ha..sudah..ni yang xsronok aku dengar ni.. 100 keping +- tu ingat senang nak dapat semula..oh!
apakah semua ini salah aku?Atau ini semua rantaian takdir untuk orang yang careless cam aku? Careless kah?aku da confirm hantar pejabat ape?skarang sapa careless..
Dah ujung2 sem ni..mmg karut la kejadian begini kan..dengan thesis yang hampas klapa sawit..dan perlu present next week ye.kemudian, sijil ini membuat masalah pula. oh!apakah?!
maaf, melampias pada kamu pula!

~sekian~luah rasa hari ini.
5.45pm
12th rc
 

1 comment:

SaMihaH said...

waduh~ kok dimana sih siji2 itu prgi..?ada org TERamik kot..moga 'org' tu cpt sedar n pi anta balik..mudah2an...biiznillah..
ada ibrah tersembunyi..

p/s:slmt 'memfokuskan' diri untuk thesis n presentation..!! =D