Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

23 April 2009

perl is over.

sebenarnya hari ini dimulakan dengan sedikit kesedihan.sbb semalam yang rasa nak demam membawa kepada tido yang awal.good choice.sdgkan pagi ni exam jam 830pg kan. 
***
tentang exam?
aku ada teori nak kongsi dengan kalian.
[situasi ni dalam dewan exam]
bila kalian banyak membaca,kalian akan rasa masa macam 
'kenapa cepat sangat habis masa ni'.
tapi bila kalian baca pun xabis.paham pun sipi2.maka korang akan rasa
'bila la nak habis ni'.
aku?korang agak yang mana.heh,xyah tanya orang,tanya diri sendiri korang yang mana.haha
***
yeah.abis exam,aku da anggar2 mcm kene pegi sorg bo0kfair ni.tp Allah maha adil dan sebaik perancangkan..tibe jumpa hasny kat HEP ISB.
"eh korg nak gi bookfair eh?tunggu aku ea,nak ikut"
best ar hasny,sayang hang..lupa nak bagitau tadi.hehe.

perjalanan hari ni panjang sebenarnye.kat bookfair je aku da habiskan rm78++.hebatkan?sedangkan datang dengan aim nak beli langit ilahi je pun (sebab rindu bau pohon tin da ada orang hadiahkan :) tQ mha![kasi kredit sket])hebat betul penangan KLIBF.

oh.lupa aku ceritakan.sebelum pegi da dipesan ramai,berhati-hati dengan Linguaphone(macam pkr yg merbahaya je..hehe)orait aku da set otak aku jgn lyn diorg.tp,nak jadikan cerita..keluar je mid nak menghala ke stesen komuter.amek kau,jumpa sorang salesman.Meniaga kad.adeh~
"dik bleh amik masa 2mnt?"
2minit?okla..bukan lama pun.xlari PWTC klu nk kejar pun.aku ikutkan.tapi pakcik ni cakap berjela-jela lak.ckup 2 mnt aku pun remind dia.
"eh ni da lebih 2mnt da ni"
orang meniaga ala2 cenggini memang payah nak makan saman kan.
"ala adik nak gi beli buku.bukan lari pun kedai buku tu"
aku da sket angin.ok.aku dengar lagi sampai da rasa xleh dengar..
"okla bang sampai sini je kut.kami xrasa nak beli"
tbe abang tu hangin lak.(first time aku tgk salesman sehangin die)
"adik ni xprofessional langsung la.kalau nak dengar,dengarlah sampai habis"
erk?his talking about professional?hello!janji 2minit kamu tadi kamu abaikan..agak2 kamu proffesional x?aku mcm nk angkt kaki..tp mcm sungguh xpolite.aku tahan lagi dan tadah telinga. 
but then terpakse gakla berkasar untuk melepaskan diri.

ok smpai situ la citer di mid.aku rs besalah kat hasny sbb aku yg stop tp die pun kene heret skali.tp hasny c0ol je orgnye.ye kmudian kami ke pwtc dan menghabiskan wang.

balik tu behajat singgah mid,sbb hasny ada plan lain.so,dgn bijak ktorg naik tren tmpa usul periksa.amek tren ke plabuhan klang.mmg xlalu la kan..eheh~nsib baik smpt cam stesen angkasapuri.aku ajak hasny turun.tukar tren balik ke sentral dan amik platform 6 ke mid. Nmpk ringkas kan.tp dekat 40mnt gak kandas kat angkasapuri.huh!

sekianla cerita after exam.ni la masalah bejalan tanpa misi yang jelas.maaf serabut sket post kali ni..

*gembira ni ada banyak buku..hehe

12.25am

2 comments:

SaMihaH said...

kalu kita ada situ,mmg nk kena salesman tuh...!
hak pengguna pe klau kita dh x nk dgr..suka ati ar..ish3..[ops, sy t'emosi jap..encik salesman,encik slh pilih customer..hehe]

Ahya said...

hurm...
skunk byk je salesman cm tu.
melampaw. or9 dah xnak beli tu, taba je la..
ni taknak trime hakikat n nk pkse2..ape kes??
akak pena kene skali n9an salesman phsyco. bile akak kate, "nnt ban9 saye fikir dulu" (sbb mende tu psl insurans)..then dia kate..."haih..nak buat solat istikharah dulu ke baru boley buat keputusan??!" annoyin9 9ile. pastu akak pon kate.."ha-ah ban9..nk buat solat istikharah dulu byk2.." n blah. hah..rosak mood akak 1 hari. siot pnye salesman!

eyh..patut akak buat entry je komen nih... ekeke :P