Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

28 April 2009

Syabab Musafir Kasih

Ya saya tahu sekarang sedang peperiksaan final.
Ya saya tahu banyak saya tak baca lagi.
Tapi exam xbermaksud xperlu membasuh hati kan?exam la masa nak basuh jiwa.yang mudah gersang dek tekanan belajar.hehe

saya tahu fatimah syarha da keluar buku baru.tapi tak salah kan baca yang lama?hehe.lagi.

* * * * *

pemuda itu bukannya orang yang berkata,ayahku hebat dia begitu begini. Sebaliknya pemuda itu ialah orang yang berkata,aku hebat, aku buat begitu begini.

tinggalknlah orang yang menjadikan agamanya sebagai permainan dan senda gurau dan mereka telah tertipu dengan kehidupan dunia.

"bolehkah saya rehat,sedangkan di luar sana ada pemuda sedang tenat?"syabab.

* * * * *

syabab musafir kasih benar2 mengajar anda tentang perjuangan dan kehidupan itu sendiri.
jika anda meminati ayat-ayat cinta atau ketika cinta bertasbih,buku ini pasti lebih mengesankan kerana lebih dekat dengan sosio-budaya mesyarakat Melayu Malaysia.Sarat dengan nilai-nilai tarbiyah yang cuba diterapkan kedalam masyarakat.Tahniah kak Fatimah,moga usaha penulisan kakak memberi impak besar pada penerapan nilai islam kedalam masyarakat. 

Jemput baca semuanya.

11.00pm
12th Rc

No comments: