Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

11 June 2009

Mari besyukur.

hurm.
hari ini aku mahu mengajak kalian bersyukur.

Alhamdulillah.

ok.mula nya begini,
semalam hari lahir pengurus pemasaran Tekad.Mohd Rizal Ahmad Mokhtar.umornya sudah 33tahun. Atas rasa syukur, beliau mengadakan sedikit 'makan-makan' untuk semua staf.

Alhamdulillah, dah 33tahun dapat dia bernafas di bumi ini.

dah lama xpost gambar, so here some pics..

ini makanan.

dan yang lain gambar kejadian..maafla aku snap dari satu sudut saja.malas bergerak.heh~



ok.itulah gambar2nya.

seterusnya, aku ingin katakan tentang yang ini sebenarnya.. setelah 1bulan lebih bekerja di pos mart ini.. aku baru me'merasan'i tentang.. staf yang bekerja disini rata2nya lebih muda dari aku.
umo 19,20,21tahun.. mungkin mereka ini golongan yang terus bekerja tanpa menyambung pelajaran mereka. aku tidak pula bertanya atas dasar apa mereka bekerja seawal itu.. mungkin kadar hidup kota yang tinggi.. mungkin tidak mendapat peluang belajar.. mungkin memang suka bekerja..

yang pasti,

tazkirah untuk aku hari ini : SYUKUR KERNA AKU BERPELUANG SAMBUNG BELAJAR..

Alhamdulillah ya Allah.. beri aku peluang melihat hidup dengan cara berbeza dan pemahaman yang pelbagai tentang manusia.

yuk kawan2!Alhamdulillah..

sekian,
Tekad@Ampang,Selangor

1 comment:

SaMihaH said...

alhamduliLLaH..sy jg b'syukur krn dpt merasai blaja smpi ke U..kwn2 d ofis jg muda2 blaka..18, 20 n 21 thn..i wonder why they do not want to further their study..yeah,everyone has their own reason...