Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

02 June 2009

Memilih dan pilihan

Hidup ini soal pilihan yang silih berganti. Bukan soalnya kita salah memilih.. tapi bagaimana kita menghadapi pilihan yang telah kita buat. Sebagai contoh, lepas habis buat ijazah.. apa pilihan yang kita ada?

i-sambung master
ii-terus kerja
iii-kahwin
iv-semua di atas.

kitalah yang perlu memilih. tak salah bila kakak C memilih sambung master dan x salah kakak B memilih untuk terus kerja. sebab hidup memang membawa kita kepada pilihan. nak pakai baju pagi tadi pun kena pilih yang padan dengan tudung kan.. ^_^..

Masalahnya hanya..bagaimana kita mendepani pilihan yang telah kita buat..

samaada kita menjadikan bebelan sebagai hobi baru kerana terlalu banyak beban kerja yang mengekang waktu senggang kita yang selalu dihabiskan untuk tidur dan bersosial..

atau

kita menjadi penat..terlalu penat mengadap buku..mengadap lecturer..mengadap google..untuk menghabiskan projek master.

jangan pula ada yang berkahwin tapi kemudian terasa susah untuk beradaptasi dengan suasana baru hidup ber'dua'..

sekali lagi,
HIDUP INI TENTANG PILIHAN..ia bukan soal kamu salah dalam memilih..tapi ia soal BAGAIMANA KAMU MENGHADAPI PILIHAN KAMU SENDIRI...

live well or live hell..you choose!!

*err..sedang pening dan takut memikirkan masa hadapan..aku dah makin tua..

^_^sekian

lunch break,
TSP Ampang.

No comments: