Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

29 June 2009

Thanks~

Ini ada mel dari seorang kakak ^_^. kongsikan untuk kamu, biar rawat hati yang rawan..

Cari hati di tiga tempat:
ketika solat, ketika baca Al-Quran, dan ketika mengingati mati. tapi kalo masih tak jumpa, ada baiknya kalau kita berdoa kepada Allah, supaya diberikan kita sekeping hati yang lain. kerana jika kita gagal mencari hati kita di tiga tempat ini, bermakna sudah hati kita menjadi mati. dan kita disarankan meminta agar hati kita sekarang ini digantikan dengan sekeping hati yang lain

Untuk kalian-kalian dan aku yang sedang bingung menatap hidup, lalu menanti kemana hidup akan membawa kamu.. jangan bermimpi..

kerana hakikatnya bukan hidup yang membawa kita ke mana-mana, tapi kitalah yang bertindak membawa hidup kita ke arah yang kita ingini.

Ya!Jadilah seperti Umar Al-Fateh..
Katanya..
Konstantinopel akan aku tawan satu hari nanti..
bukan,
Mampukah aku menawan Konstantinopel..


So??Tabahkan hati..BerUSAHA!!hiduplah dengan nafas Ilahi..jika dia
meminjamkan nafas..masakan tidak
dipinjamkan kuat!!kan??

counting days : tolak hari ni tinggal lagi 4 hari..[wee~sukenyEe]

PosMart,
Ampang,Selangor.

No comments: