Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

18 August 2009

apa kau rasa?

apa kau rasa..

bila..

kawan kau satu sekolah dulu..
sekarang freehair?
dan kau nampak dengan mata kau..
bukan sekadar kabar angin..

am i makin' sense?

respon korang?
+sukahati diala..dia da tau tp buat gak..dosa kt diala..
+tularr..aku tau gak..tp nk buat cemana.. pilihan masing2..
+doa senjata mukmin
+nasihatla..mungkin dia lupa..

(QS. 24:31)
Katakanlah kepada wanita yang beriman: Hendaklah mereka menahan pandangan mereka, dan memelihara kemaluan mereka, dan janganlah mereka menampakkan perhiasan mereka kecuali yang (biasa) nampak dari mereka. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung kedada mereka, dan janganlah menampakkan perhiasan mereka, kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara mereka, atau putera-putera saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita Islam, atau budak-budak yang mereka miliki atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kaki mereka agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.

but then,
it still hurt me..

+dunia sementara kawan, SABARlah sedikit..
+pilihan dalam dunia ini hanya dua.. mau syurga di akhir hidup.. atau neraka destinasi kita..

4.25pm
KJ

7 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

ecah...
aku pun pnh alami sama cam ko.
dan insan itu tnp segan silu menegur aku...
wawawaaaa...aku yang jadi malu...
aku pun xd la baik sgt..
tapi berdoa supaya ada insan yg sudi tegur kalau aku ada wat salah...
dan utk insan2 yang cm ko citer tu, doa jalan terbaik...
semoga dia tersedar sebelum terlmbt...

Merentas Horizon said...

hmm.. itula.. aku pon xtau nk buat ape.. eh eh ntah2 org yg sama..

mohon Allah pelihara kita semua dari kerasnya azab neraka..

jijie said...

ecah sape? kalo hg xnak cerita pun gtau hint ja, dia bek ngan hg x dulu? culture shock kot

Merentas Horizon said...

gile ar azi.. mamas gossip tau!!
actually aku pun xtau la in a real life cmner tp aku nmpk kt avatar die je..

** SiZuKa ChAn ** said...

spe2??nk tau gak..mau2...
kecoh gak ni..
hihi...
ak pon de gak nmpk...perghhh...
mcm2 ada..
de yg free hair je...(on off rs nye..)
slumber tegur ak..ak yg terkejut...
n cekci mekci pon de..wow~~

jijie said...

weh gtau la. xpon msj aku, bg hint pon xpala. act aku dah ada sumone in mind, tp xnak la tuduh2. xpun gtau katne aku bole tgk avatar dia, ha..