Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

08 August 2009

Berakhirnya SAMPEL'09.

Tahun ni adalah tahun ketiga aku menjadi AJK program sambutan pelajar baru ini. Setiap tahun bawa pengalaman yang berasingan.

SAMPEL'07
waktu ni first time aku join program yang agak besar (tp thn ni xbsr sgt lg rsnya..) julung2 kalinya KPJ buat program.. menghimpunkan IPT sekitar PJ.. fuh! dan yang lebih membanggakan first time jugak aku kene jadi fasi. aku jd fasi? kelam kabut la jwbnye.. waktu ni aku 2nd year.. baru2 belajar bersosial. berkomunikasi.

SAMPEL'08
naik pangkat.. thn ni aku jd SU.. hehe.. SU yg kurang pengalaman tapi mau juga dapatkan pengalaman.. aku memang paling bersemangat time ni.. ada 2 kamera yg run that time.. than semua gmbr aku himpun.. dan simpan. meskipun ada cacat celanya.. tp aku enjoy menjalankannya..tahun ni peserta SAMPEL'07 dah jadi ajk..
'
SAMPEL'09
yes.. ini tahun, aku da habis belajar.. thn ni aku jd JK makanan.. meskipun kelam kabut sedikit, tetapi segalanya berjalan dengan baik.. dan aku jarang kasi komitmen yg tinggi dalam mana-mana program.. dan kali ini aku belajar.. sebab da jadi ketua kan. [thanks utk JK makanan yang banyak membantu.. antum memang TERBAIK.. kasik tabik toing.. toing sket.. hehe].. dan peserta SAMPEL'08 pula menjadi JK SAMPEL'09..

after all.. THANKS ALLAH kau permudahkan SAMPEL tahun ini. walaupun di peringkat awalnya dana sungguh menggusarkan.. tetapi Engkaulah Maha Merancang dan sungguh PerancanganMu itulah yang LEBIH baik..

*akhir2 ini aku kerap mengalami tekanan.. mungkin memikirkan Sampel+ stress dengan pencemaran bunyi yang kritikal di Vista Subang.. semuanya buat aku mudah marah dengan perbezaan pendapat.. tapi tengahari ini aku terkesan dengan ceramah Akh Shamsul..
"atas perbezaan pendapat yang kalian hadapi.. berlapang dadalah"
*aku rindu kehidupan seorang pelajar.. huhu~
*sungguh sentimental petang tadi sementara tuggu kak mash sampai.

8.36pm
1st College,
Universiti Malaya

No comments: