Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

19 September 2009

berlalunya Ramadhan

Setiap yang bermula ada penghujungnya..

dan hari ini.. mungkin hari terakhir Ramadhan.

untuk masa2 yang aku habiskan dibulan mulia ini.. mohon dipandang olehNya..
untuk keterlanjuran aku memberatkan dunia.. mohon diampunkan Dia..
untuk puasa aku dan ibadah yang tak seberapa ini.. mohon diterima..
untuk nikmat Iman dan Islam yang masih engkau hadiahkan ini..
Terima Kasih Allah.. ^_~!!

Ya Allah,
jumpakan aku lagi kepada Ramadhan akan datang.
biar aku bermula lagi dan menjadi manusia lebih baik..

4.31pm
rumahKU syurgaKU,
Kg Gajah, Perak

No comments: