Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

25 September 2009

kenangan itu 'sikda' harganya

ketika usia muda belia.. hobi aku adalah menulis surat..
waktu di sekolah dulu, tulis surat untuk bagi dekat member sebelah meja.. atau sebelah kelas.. xpun kat kakak angkat mahupun adik angkat..

bila da habis sekolah.. dari cuti f5 sampailah masuk matrik, aku layan surat dengan azi dan beberapa kerat kawan yang lain seperti reen dan ana leman. kadang xde la cerita banyak.. tapi feel tulis surat tu lain macam.. so, layan je la..

sehingga sekarang.. surat2 tu ada lagi kat rumah..

hobi ini aku kongsi dengan member rapat aku zaman sekolah.. azi nama dia..

2 minggu sblm raya, rumah azi dimasuki perompak.. habis segalanya di geledah.. bilik azi,jadi macam sarang tikus sudah.. kalau beliau xkemas segera..alamatnya xtido bilik la azi malam tu.. maka azi mengemas malam itu juga.. dan kebanyakan kertas2 dibuang saja..

baru2 ini, azi sedari.. yang beliau telah membuang bersama-sama kertas2 tersebut segala kenangannya terhadap zmn sekolah yang paling indah ^_^..

oh.bersabarlah azi.
kerana yg terhilang dari sisip cerita hidup kamu cuma cebisan kertas yg membawa kenangan.. hakikatnya, kamu masih Allah pinjamkan minda dan hati untuk kenangan itu terus kekal dalam jiwa dan diri kamu..

*ayat mcm karangan zmn skola.
*siri:mari rindui sekolah&kenangan kamu

10.28pm,
Kg Gajah,Perak

2 comments:

jijie said...

aku pun makin lama makin lupa pada kenangan time sekolah..cuma surat2 dan buku2 tu jela pengubatnya..tp bak kata mak aku, bila sesuatu tu secara tiba2 di ambik dr kita, makanya sesuatu tu sbnrnya bukan hak kita..kpd perompak yg baik ht dan budiman, time kasih ats jasa baik anda, cari la kami skuarge kt pdg mahsyar nanti...

Merentas Horizon said...

setuju ngan mak azi.yup!mungkin apa yg mr perompak amik tu bukan hak kita. atau lebih tepat.. hak kita untuk perkara tersebut sudah pun berakhir..kasi peluang orang lain plak..^_^
tetap berTABAH ye kawan..