Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

11 September 2009

be prepared

alhamdulillah dapat beriftor bersama-sama sahabat2 dan makcik2 daerah PJ.. (long time no gather..best2 teringat zaman2 tahun 1 dulu.. selalu iftor kat LA..)

perut dah kenyang dan keja2 kemas-mengemas pun da setel. lantas kami pun bergerak pulang ke vista yang tersayang. Lepas hantar adik2 PPUM, maka kami pun meneruskan jalan lain ke sana..

on d way back, mha mau mencari topap. jam lak dah 1030. harapan >> seven11. aku dalam keta da xnmpk lain kec bantal. da 2/3 kali gak aku terlelap masa mha tengah memandu.

sampai di seven11, mha pun pergi sendiri. sementara aku di dlm kereta sahaja memandangkan kami parking blkg kereta org. Ntah bila aku tertdo. dan, bila aku terjaga.. aku tengok lampu signal kereta depan aku tu dah bernyala..

gelabah+terkezutt..OMG!!

orang depan ni. time2 ni la nak keluar. aku tanpa berpikir panjang terus melangkah ke seat driver. (nasib baik enjin xdimatikan).. waktu tu pedal yang aku ingat cuma clutch aje. tekan clutch dan masuk ke gear R. angkat clutch dan kereta menginjak ke belakang.. bila kereta da bergerak.. aku tukar gear 1 dan kedepan semula. depan ni ada kereta.. eh.. eh..

what??!

alamak..aku lupa mana satu pedal break. (boleh xmacam ni?haih!) so.. aku hanya main2 clutch sehinggalah enjin tu termati dengan sendirinya. haha!

*kereta depan tu selamat tanpa aku calarkan keretanya..
*aku dlm mood tekejut+lama xpegang kereta menyebabkan otak susah nak bagi solution..
moral of the story: be prepared. ^_^

5.49am
vista subang.

1 comment:

SI PENGEMBARA JALANAN said...

haha..kan dah kata..orang tawarkan untuk bawa keta saya x mahu..bile lagi mahu asah skil kamu itu..dah berkarat sudah..huhu..