Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

09 September 2009

Ramadhan.step.to.final.phase.

Kalau kau ke Langkawi.. apa yang kau fikir dan ingin dapatkan??cokelat.. wah best2..

Kalau ke muzium lak buat apakah?mesti mendapatkan info2 tentang sejarah kan. update knowledge diri..

Sebagai contoh..
Macam aku, kalau ke bazaar Ramadhan/pasar malam.. hidangan utama yang aku mesti cari adalah tepung pelita.. kalau special case.. aku cari lompat tikam skalik (sbb kuih ni bleh tahan jarang2 gak aku jumpa)..

Apa la point aku kan?
Mesej aku disini.. camtulah Ramadhan.. apa perkara utama yang harus kita lakukan bila Ramadhan.. ye betul puasa.. terawih.. memburu Al-Qadr.. kan? sebab apa? sebab memang xda dalam bulan2lain lah.. bonus untuk ke-tiga-tiga ni.. Ramadhan je Allah beri.. so, apalah salahnya berkorban lebih sket, untuk kejar ketiga-tiga ni.. Selain tu.. kalau buat amalan2 sunat yang lain (sedekah,baca Quran etc) pahala lak di lipatgandakan.. wow!!tawaran hebat ni.. bak kata orang.. harga runtuh.. so.. ayuh kita bersesak mengejar piala taqwa itu..

beberapa hari menuju pusingan terakhir piala taqwa. Ya Allah!Aku mohon dikuatkan.. aku mohon untuk selamanya kau luruskan hidup+hatiku.. hidup keluargaku, guru-guru ku, saudara2ku juga sahabat2ku..

*nota kaki, utk junior bernama Zul JKP Balai 12th, yg heboh mewar-warkan birthdaynya hari ini.090909. Selamat Hari Lahir!Semoga hari lahir kali ini, memberi makna dalam hidup kamu. Hadiah Ramadhan.
*aku masih blom tido kerana query untuk database masih belum setel.first try (after query selama 30mnt), 1 data berulang sampai 15 kali.so, alter itu dan ini.. try untuk 2nd query.. hope berhasil..

3.38am.
Vista Subang

No comments: