Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

19 November 2009

.rindu.

sejak bekerja, hampir hari2 aku dan rakan2 akan dikomen oleh majikan.
ada saja yang salahnya (mungkin memang salah :sedapkan hati)

hari-hari aku terima saja apa mereka mahu katakan..
tapi,
lama2 aku rasa ia akan makan diri aku balik..
aku takut nilai2 murni aku selama ni akan rosak..
dan satu hari nanti..
akankah aku menjadi sama seperti orang2 bekerja yang dalam tv tu..
sanggup lakukan apa saja demi kepentingan diri sendiri..
hurm..

Sarah, SABAR..

Dan janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) bersedih hati, padahal kamu orang-orang yang paling tinggi (darjatnya) jika kamu orang-orang yang beriman (Ali-Imran : 139)

disaat-saat memeritkan begini..
mesti zaman2 belajar menyapa..
oh RINDU!ia datang lagi.

waktu bekerja untuk balai12 dulu pun sakit gak..
tapi kan hujung dia manis..mcm skrg, asyik terkenang-kenang..
agak2..
kerja aku ni akan jadi manis x nanti?hehe

*aku ni ada konflik jiwa agaknya..ke semua orang pun macam aku..huhu
**mood: dpt IM dari kak Ila (balai12) - dia nak kawen dah 5/12.oh!akhirnya kakak ku sorang itu kawin jua..rindu kt kak ila lak tibe2..

2.43am,
Kelana Jaya

1 comment:

laki cikgu kimia said...

keje blaja keje blaja? yg dapat duit lg best kot.. :P -singgah-