Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

31 December 2009

Last post for this year..2009

Salam.

Hurm.diam xdiam dah habis dah 2009.rasa macam baru semalam bersesak-sesak berprogram karnival di Shah Alam. tup tup dah setahun dah cerita itu. mcm sekelip aje baru mata ini berkedip..

Tahun ini.2009.
-[checked] sudah berprektikal di Tekad,Ampang
-[checked] sudah tamatkan belajar Sarjana Muda Sains (Bioinformatik)
-[checked] sudah bekerja di Nepiege,PJ.. Alhamdulillah.

seharusnya aku perlu berpuas hati dengan apa yang aku telah ada..
tetapi, hakikatnya ada sesuatu yg gugur dalam jalan panjang ini..
nilai ruh dan nilai tarbawi..
entah dimana telah aku cicirkan..
entah dimana aku tinggalkan..

Ya Allah,
untuk tahun baru 2010 ini, cuma satu yg aku harapkan..
semoga aku jumpa semula 'nilai' yang telah terhilang dari diri itu..
dan semoga.. aku mampu mengerah diri menjadi mukmin sebenar..

mohon ini,Engkau kabulkan Ya Allah..ameen.

2009-12-31 21:21:00
+Rumah Kelana Jaya+

1 comment:

ain said...

hem...cari blk 'nilai' yg hilang tu..ia tak pernah meninggalkan kita, tp kita yg kdg terlalai utk bersamanya..may GOD bless u oweyz dear...