Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

12 February 2010

hari ini 12 Febuari 2010

Alia kata pagi ni pagi yang indah.. ye ke? hurm, memang agak indah sebenarnya.. sebab bila aku tengok cahaya matahari pagi tadi. Subhanallah!! (ye, hanya bilik saya dan ruang tamu sahaja yang menghadap matahari terbit..ser0nok)

meski demikian hari aku sebenarnya dah terganggu dengan kejadian xbest pagi ni =( ..
yeah~ macam org selalu kata, kalau pagi sudah kacau the whole day akan kacau.. kan??
ye tepat sekali. Itulah yang sedang berlaku

[Maka, aku mau bermohon supaya ALlah masih beri esok untuk aku dapat melihat pagi yang indah bermula lagi.. disebalik jendela bilikku yang turut membawa hiruk-hingarnya kota ini]

sekian dulu.

*Kak Zira, selamat hari lahir untuk kamu!!Ku doakan kamu menjadi mujahidah.. Ameen..

No comments: