Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

23 February 2010

Hujan.

Aku pulang dari membeli-belah agak lewat saat hujan sudah lebat menghalang ruang pandang. Sekadar lintas air deras yang meluncur laju dari bumbung kereta.

Sejak akhir2 ini, mungkin aku selalu berimaginasi tinggi bila didalam kenderaan. aku selalu membayangkan buruk2 bila didalam kereta. Lagi2 saat hujan turun dengan terlalu lebat. (Hujan lebat+silau lampu+gelap malam=pakej lengkap)

Entahlah walaupun aku tak tahu sangat tragedi bagaimana berlakunya kemalangan ke atas Arwah Kak Nawal, tetapi ia sungguh mengesankan. Sungguh maut itu datangnya bila2.

Begini,
antara segala makhluk yang diciptakanNya, manusialah makhluk terpilih dan manusia jua lah yang terBaik. Manusia mampu membina bangunan tinggi, keretapi terlaju, roket yang menembusi ruang cakerawala.

Tetapi satu,
manusia tetap tidak boleh melawan takdirnya.

Bagus mana pun kita, andai telah tertulis hari ini, ruang terakhir kita bernafas.. Maka tiada daya lagi untuk kita menghalang kepulangan roh dan jasad kepada Sang Pencipta yang Abadi.

dan hujan..
membawa lagi peringatan M.A.T.I

maaf.
untuk mak+abah yang jarang2 aku ziarahi.
untuk kalian yang aku kasari.
untuk kamu2 yang aku abaikan kebajikannya.
untuk adik2 yang aku lewakan amanahku.
untuk semua yang pernah aku pahatkan parut pada ruang hidup kalian.

terima kasih.
atas segala ruang + peluang fahamkan aku soal juang + hidup

siri mengenang MAUT ..

3 comments:

SI PENGEMBARA JALANAN said...

salam..sarah, arwah nawal tu sape? yg hlovate nye sedare tu eh?

sarah said...

eh bukan kak nawal tu senior sekolah saya.. adik die sebilik ngan saya time skola..

Unknown said...

ecah,
aku pun ada terbaca sal arwah k.nawal dlm blog akmal ain tp xtau sbb pemergiannya.
AlFatihah untuk arwah...