Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

18 February 2010

Kepada Cik Housemate berkaitan

Ini entri lama.. bulan sembilan 2009. tapi aku ulang cetak dan edit2 untuk housemate ku yg mahu mengejar cita..

* * *

bukan mengalah. tapi merebut pelangi yang lebih cantik menyinar di sebalik gunung. bukan berundur. tapi mengejar hidup yang lebih baik.

untuk kalian kamu, apapun yang diputuskan, semoga kalian kamu bertabah menempuh jalan yang kalian kamu pilih.

bukan aku tugasnya menghalang. kerna bahgia bukan aku yang tahu letaknya. tapi untuk aku, belum masanya untuk aku beredar, mahupun melangkah pergi. hidup baru bakal bermula. sekurang-kurangnya biarlah aku biarkan kamu belajar erti sabar dan tabah dahulu.

moga kelak. apapun yang datang telah ada bekal untuk aku kamu perisaikan diri.

Quotes:
Kesenangan dan kesedihan adalah hal biasa yang mengiringi kehidupan..
Semua itu tidak lain sekadar hiasan waktu yang silih berganti..

Lyric:
Semoga kepergianmu..tak akan merubah apapun..
Semoga mampu kulawan..kesepianku..

Nanti kita kan tahu..betapa BIJAKnya hidup..
Sepahit apapun ini..pelajaran yang bererti..

~.miss my school life.no problemo.happy always.~

8.21pm
Kelana Jaya

* * *

*ini bukan malas tau!ini paling rajin, sebab edit-edit ni ambil masa tau!! hehe..

2 comments:

... said...

adakah dituju kepada wa juga?

Merentas Horizon said...

untuk lu la.. lu aje yg bertukar tukar kerjaya..