Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

26 March 2010

Azam baru.

[Peringatan!Azam tidak semestinya pada tahun baru sahaja..ingat tu!]

ye dengan tidak semena-mena.. Samihah menghulurkan telefon.. Pak Cik Nahar telah lost dalam perjalanan menuju Digital Mall..

Fuh?Apakah?
"Ni pak cik kat Jalan Utara nih. Dari Federal Highway, ada simpang empat.. kiri masuk Jalan Utara dan kanan Jalan Timur.."

[dlm hati - erk. kenapa perlu dimention nama jalan.Ku xtahu.Miha!!kamu memang nak kena!]

"Err pakcik pusing balik cari PPUM.."

Peta..ihsan google map

bila aku browse google map. Apakah? Jalan Utara adalah Jln yg betul.. pakcik hanya perlu masuk ke simpang Jln Semangat, sebelum ambil kiri ke Jalan Dato Jamil Rais 15. Ahha~

*Maaf ye pakcik.Saya xberapa menguasai bahasa jalan (kereta).. hanya sedikit-sedikit menghafal nama-nama jalan (bas dan LRT)..

Aku harap kalian dapat, apa yang cuba aku sampaikan,
- jangan jadi selfish, xnaik kereta pun kena belajar nama-nama jalan di sekitar kawasan (paling cikai la kan..) dan jalan yang biasa lalu.
- jadilah manusia yang peka terhadap persekitaran. (Pakcik ada mention dia di Gereja St Paul. Tapi aku xpernah notice gereja tu kt mana, sampailah aku tgk peta diatas..heh~)

Maka, dengan ini.. aku mengisytiharkan azam aku.. untuk menghafal jalan2 di PJ. hurm!! Berusaha!!

Sekian..
(curi2 masa di Ofis.)

No comments: