Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

06 March 2010

.foto.

cuba teka anak sapa ni?
santai kan ..
Ok nama beliau Alfie.
nyum2x.. udang sungguh lazat.

*post untuk share pic saja. Cik Hati sedang tidak sihat jadi dikhuatiri postnya tidak ber'isi' nanti.

3.14pm
(okeyh aku edit sket.. malas nak tmbh entri baru,)
ketika aku sedang khusyu' melayan hidup.. terdengar ketukan yg kuat di luar pintu. Bergegas cari tudung dan buka pintu. Oh, ada orang sedang buat kaji selidik.. aku tolong jawab lah soalan2 beliau .. tp ada satu soalan. dah mendaftar mengundi? dan mengundi kawasan mana..membuat aku tertanya-tanya.. dah nak ada pilihanraya lagi ke masa terdekat nih??

Lalu beliau bagi kupon no.103 belakang die ada cop UMNO Bhgn Petaling Jaya Utara. suruh ambil beras..


aku menurut perintah.. inilah berasnya.. sambil aku gembira mengendong beras pulang.. seorang uncle bersuara..

"kirim salam kat mak ye dik.terima kasih datang" aku xsempat nak angkat muka tengok siapa lah pakcik tu.. ntah2 ketua umno bahagian.. ke ADUN?
[ehemm..mesti dia bajet aku amik beras bagi pihak mak.. heh~]

fuh.dahsat betul aku punya pengetahuan am.haha!

Sekian,salam hujung minggu ^_^

5 comments:

alia kassim said...

steamboat? Owh...tidak..

Merentas Horizon said...

ya! steamboat. mutu kuah dier lebih bagus dari yg di sunway hari tu ^_^

alia lagi said...

Wa jeles berganda-ganda nih..beras 5 kilo beb..UMNO memang terbaek lah!

Merentas Horizon said...

kah kah.. apa maksud anda ni Alia? mesti berbunga riang hati UMNOian jika membaca statement kamu. haha!

SaMihaH said...

comel seyh budak kecil itu.. anak sapa la ye..

kasi rambut tumbuh byk sikit dik.. huhu..

=)