Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

01 April 2010

Bapak Cool

ok. baru-baru ini, skrin Nokia6680 aku rosak. Ia masih mengeluarkan bunyi jika ada call in juga mesej masuk.. tetapi paparan hanya putih.. (Jadi maaf jika ada yg me'sms' aku ke mxs dan tidak dilayan) ..

Mula-mula, aku ingat jadi macam tu sebab jatuh.. tapi bila aku google.. rupa2nya virus dari laptop.. aku pun scan memory card untuk kepastian. Ya!Tepat.. 2 ekor virus berjaya di buang. Tapi, skrin dah putih la kan.. nak xnak kalau mahu pulih kenala hantar kedai.

Lepas survey 2 buah kedai, aku xberjaya membuat keputusan.

Maka, aku call bapak..

"Ayah, Nokia ayah tu dah rosak.. skrin dia putih je.. xappear apa2pun" - aku
"Buang je" - bapak

(aku blum eksplen lagi pengembaraan aku berbincang dengan encik2 kedai telefon..)

"erk.. tapi tadi tanya orang kedai tu dia cakap kalau nak ganti skrin kena RM150"
"ko tambah sket duit, beli lain"

Hehe. "Cikgu Basri, u ni cool lah!" - ni aku cakap dalam hati ^_^

Sekian.

No comments: