Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

17 April 2010

Chatting

Rupa-rupanya, kegilaan terhadap dunia chatting ni memang menjadi kesan yang besar terhadap hidup aku. Aku belajar2 chat waktu tu tingkatan 3. Asal cuti sekolah je aku mesti 'kena' chat. waktu tu, MiRC la kan.. bawa sampai la lepas SPM. tapi time lepas SPM aku dh berjinak-jinak dengan YM..

Tapi tu dulu.. sekarang ni.. aku da x layan join chat room.. bukak YM pun untuk mudahkan kenalan dlm list nk berhubung.

Nak citernyer tadi impak chatting:
Aku mula mencari usrah, atas nasihat rakan maya..
dan sekarang aku kerja pun company rakan maya gak.. eheh~

Amacam, nampak xkira2 Allah disitu. jgn ingt semua yg terjadi tu buruk. ada baiknya disebalik segala sesuatu.Oh, mahu kabarkan sesuatu buat bekal ingatan semua hambaNya..

amal ikhlas itu ada 3.
1.amal hamba
2.amal saudagar
3.amal yang merdeka.

ketiga-tiga amalan ini diterima Allah kerana dilakukan hambaNya yang ikhlas. Sedang amal kita? agaknya bagaimana.. adakah tergolong diantara yg tiga itu?

sekian.

No comments: