Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

19 April 2010

.Perubahan Zaman.

Dulu, mak pernah cerita.. hobi dia habis SPM adalah mengumpul resepi (dari majalah2 kakak dia dan surat khabar) dikerat-keratnye resepi tersebut lalu menampalkannya kedalam buku log abang dia yang banyak lagi kosong setelah tamat tahun pengajian..

aku pernah tengok buku tu.. antik lagi klasik.. siap ada tampalan nama Miskiah lagi (kerat huruf2 dari surat kabar ni pada hemat aku la..) kat muka depan..

Tiap kali raya, nak buat biskut, mesti mak suruh carikan buku resepi dia tu.. hehe.. lalu kami pun membuat biskut bersama-sama..

Tapi tu dulu,
zaman sekarang ni.. mana layan kumpul2 resepi lepas SPM.. tengok macam aku, lepas SPM layan chatting.. xsempat nak membuat hobi macam mak tu..

sekarang,
bila dah dok jauh dengan mak.. dah xsempat mendalami ilmu permasakan.. sebab zaman dah berubah, anak2 moden lebih banyak merujuk google.. haha.. inilah majalah resepi rasmi aku, xperlu lagi gunting2 dan tampal.. hanya perlu taip dan search..

utk mak dan keluarga dirumah sana, jemput makan.menu hari ni ikan masak lemak cili api. meskipun xsehebat masakan mak.. cukuplah nak makan perut sorang.. haha

hehe.sekian itu je~

6 comments:

Hajar B said...

letak aa gambo..
hehehe

:)

Merentas Horizon said...

nanti nmpk xlazat.. sbb kamera xmengancam.. haha

Bintu Aizuddin said...

hehe,

bwk sini sikit sarah..
nak rase

Merentas Horizon said...

Jangan Asiyah.. jangan dicuba.. sesuai untuk perut sendiri saja ^_^ hahaha

alia said...

eh, mahu pulak hang masak mende2 lemak ni..dulu tak suka sangat nak makan bersantan2 nih..

Merentas Horizon said...

sejak akhir2 ni.. nmpk mudah menggunakan santan kotak..