Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

18 April 2010

Re-call

tadi, ada meeting di UM, jam 7.45mlm. Maka dari rumah aku dah keluar jam 5.30ptg lagi, bas kat sini sejam adelah satu. kalau terlepas bas, takut lewat plak sampai UM.

-->ehem bas RapidKL sungguh dlm keadaan nazak. Mula2 bumbung bocor.. tup tup bila langgar lopak, air keluar lak dari celah kaki.. (lantai pun bocor..apakah?) fuh! sungguh menyeramkan.. dah la bawah kaki sendiri.. ingat gempa bumi tadi..

Sampai UM, belum pun pukul 7. Lengang betul aku tgk UM.. ops, lupa pulak skrg kan dah musim exam.. mestilah semua tiada berkeliaran.. maka aku pun merayau kejap pusing2 fakulti yang belum setahun aku tinggalkan..

tak banyak yang berubah melainkan kafe yang dh bertukar wajah menjadi tandas awam.. bila aku merayau sorang2 tu, terkenang terus zaman2 orientasi.. zaman 1st year lab biologi.. zaman takde pc dulu, lab comp fak sains tula aku tuju bila ada masa terluang.. dan lastly naik bangunan boinformatik.. ada lagi poster zaman2 ktorg dulu masih terlekat kemas.. cuba2 jugak aku tgk surau, da luas ke belum.. tapi tiba macam xberani plak.. dah la senja-senja.. pastu xde org lak kat situ.. huhu~

belum setahun tapi aku dah rasa sebak.. ya,memang bila kita stress kita cenderung untuk mengenang zaman yang indah.. (nasib baik skola takyah tu jauh, klu aku pegi takyah mungkin nangis kut..heh~)

sekian dulu, esok kerja. perlu lebih bersemangat!! *__*

2 comments:

Hajar B said...

wah, ceria nye blg kak sarah kite nih....hihihi :)

Merentas Horizon said...

yeah..biasak aa.. mood blog perlu lebih ceeria dari mood tuan ^_^