Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

12 July 2010

jiha da kawen

best gak mengembara ke kuantan bersama rakan-rakan

------update: 9 Mac 2011------

macam tak de keje kan? dah lepas berapa bulan ni dari tarikh kejadian? haa.. xpayah jawab. aku punya masalah malas hari tu sudah aku kesalkan. so aku jot down sket2 la, takut nanti kalau satu hari hilang dari otak aku, bleh la aku revised kat sini.

Jiha kawin 10 july kan? utk kes ni, kami pergi dan balik pada hari yang sama. pagi2 berkumpul di stesen U (aku rasa la) trip kali ni 8 orang (sham, harith, ain, mun, raihan, awanis, aku, nirah) dari KL. sementara 3 org (jan, shake, zana ok plus pudin) lagi dah ready dari Kuantan.

ktorg sampai kuantan around zohor gak la. Harith duk bising bgtau pasal sekolah die. err.. but then sesat sket mencari rumah jiha. kami pun tunggu la kereta baby elite Shake menyelamatkan keadaan.

dan keluarlah kami bersama para hadiah. yang tidak sampai pun, turut mengirimkan hadiah tau.

ok. lepas makan, bergambar lah pulak kan? oh penat tau tunggu pengantin ni.. bizi men.. pergi menyambut para tetamu yang hadir.

atlast,



after bergambar, kami pun singgah di rumah shake untuk solat.


refresh sket, then barulah berjalan ke pantai teluk chempedak. bleh tahan angin petang. layanzz..


pastu minum petang. dan berangkat pulang.


*aku ada nampak staff tekad, oh encik boss pun ada nampak jugak. tapi aku sempat tegur sahril je kut. kut la. sapa kah namanya tu adik free hair yg ada anak comel tu. pun xsempat tegur. hurm~

sekianlah update aku tentang perkahwinan jiha dan sham. time aku tulis ni, dia tengah tunggu masa je nak bersalin. hahaha! maaf puan najihah. lama giler aku stuck mendapatkan master inspirasi utk karang post ni.

Semoga kamu selamat melahirkan tanpa sebarang komplikasi yang serius!

3 comments:

JiHa said...

nk kt post special utk aku pn bley la..thanks...tp mn penceritaannya...hehehe...

Princesseira said...

best erk sarah?? mcm naik kuda n rollercoaster kan?? hehehehe...
anyway... bg ak pun best gak...
pasni nak g mn plak?

Merentas Horizon said...

pasni g perak lak.amacam?(tunggu turn Nirah) haha