Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

18 July 2010

tv

bersiaran dari rumah Kg Gajah.

ok sekarang 6.24 pagi. Baru sudah solat Subuh. Indah betul suasana kampung. Aku bleh bertahan lak berjaga malam. Biasa aku kalau tido jam 9, terjaga tengah malam pun mesti aku nak sambung tido balik.

Tapi setelah aku melakukan perkara yang sama di kampung, terjaga jam 1230 malam tadi.. bleh pulak aku bertahan sampai sekarang..

Motivasi utama:
1. Dah janji nak siapkan pdf.
2. Ada siaran AXN. hehe

Ok sambil aku siapkan pdf untuk printing.. aku layan movie.. so xdela mengantuk sangat.. filem zaman skarang ni banyak betul citer ala-ala super hero ni kan.. layan kan ajelah.. Filem start 3.40 - 5.30. Jam 5 - 6 kat TV3 ada Al-Kuliyah siaran ulangan.

Insaf aku mendengar Alkuliyah di saat suasana hening-hening subuh begini..

Hurm.
Kalaulah kan.. masa-masa indah aku di skolah dulu ada di CD kan.. mesti aku boleh ulang tengok berjuta kali.. untuk biar aku boleh berjaga malam.. ^__^ how sweet being a teenage kan?

haha.

ok, jom sambung Tanyalah Ustaz, jap lagi jam 7.

Till Then!

1 comment: