Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

01 August 2010

Kem Lembah Genting

Alhamdulillah, usai sudah Mukhayam Outdoor Camp Akhwat PJ/SJ. Meskipun ini kali ke-3 ke Kem Lembah Genting, tapi tiap kali ada perbezaan perasaannya.

1. Mukhayam Wanita JIM S'ngor - waktu ni pegi as peserta, kami dari PJ.. Kak Tiq, aku dan Kak Shira. Time ni sangat best lah kn. Sebab first time main flying fox, repelling and jungle survival. yang menambahkan menarik adalah.. makcik2 yang umur 50-an pun masih gagah lagi ke program2 lasak seperti mukayam ni. memang Terbaik!. Waktu ni, zaman2 baru start kerja. K. Shira pun masih di PJ T_T..

2. Gerakkan Ummah Madani (GRUM) - Baru je bulan lepas. Kali ni as AJK. Ok, actually as S/U. (but, plis i think mmg xsuit keje S/U ni,fuh!dokumentasi program?OMG!).. Disebabkan ketika ni, kita join dengan Lembah Genting boleh kata untuk Flying Fox(xsemua dapat buat) + Night Walk + penginapan sahaja. Maka memang terhadlah nak melampiaskan perasaannya kan.. Tambahan pulak Night Walk pun xdapat join, (demi menyiapkan sijil2) so.. x banyak nak komen untuk ini. Cuma, gembira dapat berkenalan dengan Kak Fiza.. ^__^

3. Outdoor Camp Akhwat - Baru habis petang tadi, dan d' feeling is GREAT! ok, dapat berkenalan dengan akhwat kawasan.. best2.. Ramai kakak2 yang sebelum ni tidak ku kenali lalu muncul berganding tenaga utk projek IKRAM yg julung2 kali diadakan ini.. ^^, Adik2 pun nampak taburan sekata diantara IPT.. a nice start.. Ok, kali ni jadi Bendahari dan maksudnya 2nd time dtg ke Lembah Genting as AJK. First time dapat mencuba memanah (time GRUM ritu xsempat, sibuk duk ngangkut org).. kemudian mengiring peserta ber'flying fox' dan ber'jungle survival'.. Oh ya, first time makan telur ayam mentah T_T..

Ok sekian dulu Kisah Lembah Genting. Mungkin next time kita boleh cuba kem-kem lain yang terdapat di Malaysia ni.. Mungkin ada yang lebih menarik.. ^___^

*ehm.. disebabkan duk berulang-alik masuk sungai, menjadikan aku pun xbawa handphone.. Kaitan? so takdelah dapat diserikan kisah ini dgn gmbar.

*err.. fatah jika kamu membaca, kamu ada kembar x, yang telah terpisah sekian lama? Akak ada terserempak di kem, pergilah jejaki.. hehe~

Salam.Kelana Jaya

No comments: