Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

06 August 2010

Konvo 2010 Part 2

Salam semua.

Ini episod ke-2 untuk cerita konvo semalam..

Alhamdulillah perancangan nak meraikan Konvokesyen Kak Shira di permudahkan.

Semalam, pada asalnya nak keluar rumah jam 9 lebih. Kata kak CT time tu jalan lengang. Oklah.. tapi tbe2 Kak CT layan lak buat kad.. dan aku terjebak. Sehinggalah jam drag kepada pukul 10 pagi baru keluar dari rumah.. pegi ke Fizik, dan Kak CT pegi bersarapan dengan Kak Jaja.. maka aku pun mengerahkan diri sendiri ke JPJ.. Pusing punya pusing mencari mana JPJ ni.. nampak dah bangunan.. nak masuk xtau macam mana.. Then dapat sms dr Kak Shira.

"Slm sy da abes.kamu ada mu dtg kah?"

Maka setelah timbang tara aku pun berpatah balik. Ke UM. Dan disana bertemulah dengan Kak Shira dan Kak Alfa.. Ya Kak Shira ni, memang tak de feel berkonvo, lepas tunggu ktorg untuk bergambar, kami pun ke BP dgn harapan gambar konvo yang diambil tadi bleh terus dapat hari ni. Ok, xdapat.. kemudian kami bergerak lagi.. dan dia pulangkan jubah.. Hurm(geleng2 kepala).. haha.. ok, credit to Akhwat K-UM yg memeriahkan keramaian semalam. Haifa, Fauhan dan Hajar(Next year, turn kalian pula^^,). Selepas pekena nasi kerabu di gerai PMK, kami pun berpecah.

Hajar ke API, Fauhan dan Haifa pulang ke Villa Iman (^^,), dan Kak Shira di bawa pulang keluarganya. (Oh Kak Alfa sekejap je bersama kami, ketika detik2 bergambar itu sahaja.. mungkin ada hal yang penting)

Seterusnya aku menyambung jalan ke JPJ. Ok, da jumpa jalan masuk. Parking dan pegi renew lesen. Hurm, no giliran, 1508, no sekarang 1445. Haa! 'Great'.. sampai dalam jam 2.30. Balik nearly 4pm. Buat lesen nya adalah tak sampai 5 minit. Heh~

Ok. Plan seterusnya ke bank? Ya Maybank SS14. Sungguh amat sesak, dan amatur seperti aku mmg blur utk parking. 2 kali pusing pun xjumpa parking. Jam dah nak 4 lebih, gerak la balik.. minyak pun da nak E..

Sampai di UM, telah keberangkatan turun untuk sesi petang. And Im searching for Kak Ila.. tapi terjumpa lak Aiman Razak. Tahniah Aiman! Sudah grade kamu.. Cari lagi, Kak Ila pegi kejar makan dulu rupanya.. Maka join sekali la family Kak Ila makan.. Kak Ila tunjuk gambar baby dia yg keguguran 2 minggu yg lalu. Fuh, scary. Tapi kecik je lah.. sebulan. Bergambar itu dan ini, kemudian berlalu.(Akak kamu tetap cun macam dulu.hehe) En Shah mesti sudah menjaga kamu dengan baik.

Lastly, re-union geng 9th dulu.(Suhana,Min,Poyah,Aimi,oh sorg lagi, yg dirai nama apa ea.) dari Jam 5.30 - 7.30. Jalan2 dgn kalian ni memang recall zaman mude2 dulu. Zmn 1st year la pendek kata.. sekarang semua sudah bekerjaya. Time flies~.. Byk update ye Cik Aimi ^^, semoga Allah permudahkan urusan kamu.

Selain semua ni, ada berjumpa rakan Balai dulu, giat mengusaha gerai PMK. dah final year skrg.. dulu kenal baru 1st year. Muka pun da nampak ke'senior'an nye..

Selain itu, rakan Pemarak.. yang juga bergraduasi semalam. Budak Akaun kan.. ohho~ gaji beliau sekarang, 3K! .gaji best + kerja memang kena dengan jiwa + duduk dengan family di Manjung. Apa lagi yang lebih seronok dari itu kn..

oh juga! Terjumpa lak ngan Aswad.
"Sarah!"
toleh sket,cari.
"Ko tak kenal aku dah ke?"
"Kau macam dah tambah saiz, cmner aku nak kenal"ahha~ ayat sikit pnya cover.
Bersungguh dia tunjukkan gambar grade dia kelmarin, yang aku tak pergi pun. Ya inilah contoh orang excited dengan konvo.

Lain-lain?beli-belah.dan jumpa2 semula dgn anak2 usrah.
Gambar?Rujuk FB.Thanks!

*setelah setahun graduate*

Mode:Missing everything!

pen off.

No comments: