Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

03 August 2010

A Moment to Remember

sengaja aku letak tajuk filem tersebut. Sebab, seperti yang aku pernah ceritakan sebelum ni, ia kisah seorang perempuan yang atlast menjadi nyanyuk di usia muda. Ya, memang sungguh sadis.

Ok, kaitan dgn aku? Hari ni aku cek baki cuti di Ofis. Dan bila melihatkan tarikh2 cuti tersebut sekali imbas, aku mula menghadapi kesukaran untuk re-call.. kenapa aku apply cuti tersebut? fuh~ Petanda awal? *sigh*.. im getting older..

Disebabkan kesukaran tersebut, aku mengambil keputusan untuk re-check dengan my online journal ~ My Merantashorizon Blog. hehe.. nasib baik pada hari2 genting tersebut ada aku catatkan perkara2 yang berlaku..

Thats y, from now on aku berazam untuk menggiatkan lagi penulisan. Demi membolehkan jejak semula ingatan aku yang mungkin akan terhilang sekejap2. ^___^

U guys out there, boleh cuba. Tak perlu too detail.. Just simple word yang boleh membuatkan anda mengenang semula.. apa yg terjadi.

2/8 - First time buat refund wang program. ^_^!

Btw, congratulation for all my fren all over the world yang akan/telah konvo!
Welcome to the New World Order..
Ayuh belajar menjadi dewasa! Dah tak senang macam dulu, lebih mencabar dari zaman lampau. Maintain your clutch and dont take too long to change your gear.. hehe

*oh~ dah setahun sejak aku Konvo..

Till then, have a nice day!

No comments: