Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

07 September 2010

Pengamatan tentang hidup..

Hari ni kita bagi post awal sikit. almaklumlah.. dah tua2 ni kalau selalu bertangguh alamat lah babai.

Update sikit tentang semalam k. Alhamdulillah tahun ni diberi kesempatan lagi untuk ke Masjid Wilayah.. Menjadikan setiap tahun sejak 3 tahun belakangan ini, tiap kali Ramadhan aku akan ke masjid wilayah untuk sehari saja.. ^_^. Tahun lepas aku rasa, ada gak aku post pasal masjid nih. konon tahun ni nak dtg terawih awal sket supaya boleh berjemaah dgn imam luar negara.. hakhak! atlast tahun ni Ramadhan ke-28 gak aku pergi.. hehe.. Yang special tahun ni? berbuka dan bersahur di masjid. Terima kasih kepada Awanis untuk kesudian menjayakan projek ni.. nanti lain kali jika masih diberi kesempatan.. kita buat lagi.. ^_~..

Hari ni .. at random aku terpikir tentang kawen. almklumlah sekarang rancak orang berkahwin kan.. So, topik ini just cross my mind. Aku nak menyentuh topik kenapa ada sesetengah orang berfikir terlalu lama untuk berkahwin..

pada pengamatan aku la kan..
1. Mempunyai keluarga yang sungguh best.. dan keseronokan itu ada dimana-mana.. sehingga khuatir adakah dengan kehadiran pasangan akan kekalkah keriangan seperti sekarang.
2. Belum ada adik-beradik yang sudah bernikah. Lalu, tiada pendorong untuk bernikah. hakhak.
3. Terperangkap dalam usia. Perasan muda!
4. Commitment Freak!

Untuk alasan, xde duit.. dan xde calon.. ah bohong semua tu!kalau hati dah memang taknak kan.. memang tidak juga lah..haha!

Sekianlah karutan aku untuk pagi yang mulia ini Ramadhan ke-28 (esok 29, lusa 30).. Ok. nak gi sambung kerja.. nanti2 kalau aku nak mengarut aku bagi post yang baru lagi..

masih di Kelana Jaya

2 comments:

SI PENGEMBARA JALANAN said...

ces..terasa gile entry ni..haha..

so, sarah, bohong la kan kalo kite ckp kite x kawen2 lagi sbb xjmp or xde calon??? heheh..

ok..mmg saya vote utk no 2, 3, n 4 la!!! espcially 3 & 4.!!!!huhu..

Hajar B said...

saya pilih semua jawapan di atas. terutama no.1 dan 4...cewaaaaah(stail pipiyapong), macam meniaga apa pulak main tempah tempah..haha