Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

19 October 2010

Jaja dan Din - The Spirit begin..


Alhamdulillah. berjaya sudah menghabiskan Jaja & Din.. ok banyak lagi yang beratur tu. Takpa, pelan2 .. InsyaAllah boleh dihabiskan semuanya .. semua orang pun ada 24jam kan. tak da yang lebih takda yang kurang.

macam mana best pun, ia tetap sekadar sebuah novel. yang mungkinlah kan.. dari 10k org adalah dalam 2 org yang mengalami kisah hidup macam tu.

Tapi,

apa kata, pada bahagian yang baik itu.. kita cuba untuk ambil pengajaran darinya. kankan?

kesimpulan selepas tamat Jaja & Din :
- lepas baca ni mesti ramai yang nak cari din. tapi, saya taknaklah. sebab din kan utk jaja.hehe
- banyaknye kelemahan diri muncul satu persatu.
- banyak ni kena cover sirah nabi, sahabat, solafus soleh.. (sejarah melaka?)
- perlu berusaha keras membaiki diri.
- be prepared ^_^ !

jika jaja banyak berubah untuk suaminya din, janganlah nak tunggu dah ada suami baru nak berubah .. kan? Kan Allah dan Rasul itu sudah tentu-tentu kekasih hati kita ^___^ .. mula lah berubah sekarang.

"Diatas robohan Kota Melaka,
Kita bangunkan jiwa merdeka!"

ok semua, selamat membaca ya!

2.48pm

No comments: