Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

14 October 2010

Repekan.

ramai orang suka zaman kerja,
baju berwarna-warni dan serba cantik ..
duit pulak, bulan-bulan masuk..
xperlu lagi terlalu bergantung kepada ibu ayah di kampung..

tapi,
best lagi sekolah kan?
tiap hari pakai baju yang sama.
xperlu fikir esok nak pakai baju apa.

dan macam-macam lagi.
cukup kut aku bagi contoh ringkas begini.

~feel ke laut sikit, di tengah2 malam gini.

4 comments:

Princesseira said...

btol tue sarah...
klu sekolah duit hari2 masuk.. x yah tggu sebulan.. hehehe..

sharifuddin N shakina said...

sekolah takyah pikir umah sewa..mkn pakai..kereta!

Merentas Horizon said...

huh! betul tu mun dan shake..
err.. nasib baik blum bli kereta.
hny mengenang ptptn dan duit sewa je la takat ni..

JiHa said...

sokong 100%..rindu zaman sekolah bila dah masuk dunia keje ni..