Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

04 November 2010

pagi.

baru lepas stalk blog Aku dan Glasgow. sungguh, aku tak tipu.. memang aku jeles ngan budak2 study oversea ni. sbb? 1. tak payah susah2 kumpul duit nak bercuti.. time blajo pun da macam percutian. kn? 2. aku dgr group usrah kat sana hebat2. teringin nak merasainya. ^^,

ok. sekarang jam dh nak dekat pukul 2 dan aku baru habis makan nasi. muahaha! ye jgn xpercaya dan cuba checking ayat. true la jam hampir 2 pagi ni. Buat macam mana, orang rumah dah masak, kena lah menjamah. hehe. (menjamah ke melahap sampai penuh sepinggan)

sebenarnya tadi, aku ada satu perkara nak kongsi dengan korang semua. mustahak. paling mustahak. tapi, banyak sangat benda di buat along the way, membuatkan spirit nak menulis dah berkurang 50%.. So, xpe nantilah aku update perkara tersebut. hehe.

Dasar bloggers, entri mcm ni pun nak uplod ke? tahpape..

ok, sampai sini dulu, till then.

1.57pagi,KJ

4 comments:

anak_hamja said...

mau pegi obersi? jom ikut impian aku mau sambung master.. hekhekhek.. tgk lecture aku yg nk sambung phd wat haku terase nak same.. jom simpan angan2.. mungkin suatu hari akan jadi kenyataan..??

iina said...

Salam,

Thanks sudi singgah ke blog.. Takpe.. tanamkan niat awal-awal mana tahu akan ada rezeki ke obersea.. memanglah tak yah kumpul duit nak p bercuti.. tapi untuk berjalan2 ke sana sini masih juga guna duit.. tidak ada yang percuma di dunia nie ;)

anjang said...

aku pun jelous jugak, teringin nak petik aple ngan anggur dalam salji.. he he

Merentas Horizon said...

thanks sue, kak iina dan anjang utk komen2 kalian.. maaflah lmbt rply.

niat tu mmg ada, tp jalan ke sana tu belum nmpk.. :(

tp xpelah, ruang dan peluang yang Allah bagi kat kita lain2 kan.. hehe..