Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

12 November 2010

merentas horizon

Wed, September 5, 2007 12:34:47 PM
Assalamualaikum. .
MERENTAS HoRIZOn..
perjalanan yang panjang menuju satu destinasi..

Alhamdulillah, ana diberi kesempatan waktu untuk memperkongsikan PERKASA'07 kepada sahabat2 yang pastinya jundi2 Allah sekalian.

Sebermulanya perjalanan adalah dari stesen universiti menuju ke terminal putra. Entah bagaimana kami(ana n lily) yang sepatutnya bersama2 sahabat2 k-PJ boleh terlontar jauh untuk bermusafir bersama ikh akh k-gombak @ March od Die. xkesah la kan yang penting misi kita.. KE PERKASA'07

perjalanan ke terminal putra sememangnya agak menyesakkan memandangkan rata-rata penduduk bersesak untuk pulang ke kampung (lantaran cuti merdeka) dan mungkin ada gak yang dalam perjalanan menyambut merdeka bersama kawan2 dan sbgnya..

rasanya semua tu bukan isu.. yang penting.. hanya setelah melewati stesen tmn melati, tren sedikit lengang.. Alhamdulillah. . (dapat gak duduk walau tinggal satu stesen je lagi)
sampai terminal putra lagi sesak! sampaikan orang2 yg nak bli tiket terpaksa buat u-turn masa berbaris.(nasib baik ana x perlu bli tiket kt gombak.hehe. .)

kami sampai di sana waktu hampir menginjak maghrib. Lebih kurang 15-30 minit kami menunggu tapi wakil k-gombak masih xkelihatan.. risau dengan keadaan yang makin gelap dan maghrib yang makin melabuh.. kami mengambil langkah untuk terus ke UIA Gombak (stlh berbincang dgn Wan Tim-akh k-G)..

Sampai di UIA Gombak, dapatlah kami lihat ikh akh k-Gombak juga masih tersadai di tangga utama UIA. Masih juga menunggu kenderaan. Setelah mengerjakan jamak takdim untuk maghrib dan Isyak juga mendepani beberapa masalah kecil, kami pun memulakan perjalanan ke JOHOR lebih kurang jam 10 lebih(driver ; auzan)

Masuk je dalam KIA pergio.. xkeluar KL pun lagi agaknya, ana dah syahid.. (pantang jalan jauh!mesti lena.hehe)Sepanjang perjalanan ada singgah beberapa tempat.. tapi tak tau nama apa.. perhentian dan stesen minyak. tu jer yg tau..

perjalanan diteruskan hinggalah tiba di Johor.. kami tiba kira2 jam 3 pg. Disana barulah kami bertemu dgn ahli team4.. (10 k-PJ + 2 k-Sepang + 1 k-Kedah + 3 k-UTM)
ana rasa dah agak panjang ana tulis tapi rupanya.. belum stat pon lagi cerita pasal PERKASA kan??
Perjalanan yang sebenar baru bermula...

p/s:bkn nk wat gimik pape..tapi xsempat nk abeskan..iAllah dlm ms t'dekat

ini cerita lama, tahun 2007

* * * * *

Sekarang apa motif post nih? perasan tak tarikh tu? 2007 tau, dan aku buat blog ni tahun 2008. Wah tak sangka instinct nak buat tajuk blog ni dah dari tahun 2007.

4.16pm
Phileo D

1 comment:

JiHa said...

patut aku mcm pelik skit penggunaan kt diri..