Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

09 November 2010

+tengahari semua+

akhir-akhir ni, perasaan mengantuk selalu saja hadir.. tapi, macam kalo time skolah dulu.. time cikgu ajar tu ngantuk dia haih, xbleh ditahan-tahan, elok2 ja bila cikgu keluar.. terus segar-bugar. ha, macam tu lah perasaan aku sekarang nih.. tadi bukan main lagi mengantuknya. sampai naik sakit2 kepala plus kelat2 gak la biji mata punya nak tahan mengantuk. elok2 lunch hour.. hurm.. haram. hilang dah semuanya..

apa sebenarnya terjadi dengan diri ini?
jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri.

ok. alang2 nak tulis post ni kan.. setelah 4-5 hari berehat dari blogging.. nampaknya macam2 dah berlaku pada persekitaran aku. so,

firstly. untuk rakan yang dikenali sejak 2nd year sebenarnya. tapi tak rapat pun. kenal time handle program pemarak gitu. atlast, sekarang dah jadi penghuni iman villa. tahniah untuk kerja yang baru sahaja kamu peroleh itu. Tahniah eizreen!!

2nd. tahniah untuk Farah Idayu yang telah selamat menjadi isteri. semoga perjalanan hidup lebih luar biasa hebat dari zaman belajar dulu.

3rd. untuk Ulfa Amin, kabarnya akan menamatkan zaman bujangnya disember ini. Maaf xdapat hadir. yang penting kebahagian kamu yang tetap ku doakan.. ~

4th. sapa pegi taayah untuk program Hidayatul lil ula?? sile2 lah tunjuk sket gambar2nya. Maaf Reen, kamu xreply sms. Jadi saya pun hilang keyakinan untuk pergi. hehe

5th. for those UMian dan NaimB(USM) yang akan menghadapi exam.. Good Luck dear! Semoga berhasil melampias usaha kalian sebaiknya.

*ingat nak cuba2 melayan kantuk. tapi bau laksa dari Awanis nih.. pergh, xbleh tahan..

till then,
1.20pm
PhileoD

2 comments:

ladygirl said...

jom lunch sama2! (kat alam maya ni aje la ye)

Merentas Horizon said...

jom2. skrg jam dh 12 tgh mlm. kire lunch gk tak? hehe