Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

21 December 2010

Maknakan hidup anda!

17 disember --> 21 disember. 4hari tak update blog.

Biasa lah tu, hujung minggu kalau merayau punya hal memang xdapat nak access internet. Last week memang xsedar hari Sabtu dan Ahad sedang berlalu.

Sabtu: pagi - petang (PPN), malam (meeting KPJ)
Ahad: pagi - petang (Induksi 1000J1H), malam (meeting MKS)
banyak gak kerja. biasalah tu. dah namanya hidup, mana ada kerja yang habis.

tapi kat sini nak bagi credit to program Induksi 1000 Jiwa 1 Hati yang berlangsung di Dewan Hadhari depan Masjid Negara Ahad lalu. Bagi kesedaran tentang mencapai matlamat dalam hidup memerlukan komitmen yang 100%!

Bila dah jelas matlamat, u need to put question to your aim. 1H+4W. Biasa dengarkan?

[What, When, Why, How, Who]
Kadang² kita ni, matlamat ada dah.. tapi all the question above tak complete jawapannya. Contoh, nak beli kereta. Tapi how dan when nya kita tak letak as matlamat. Maka jawabnya.. komitmen 0% lah.

Jadi, mulai hari ni, aku nak ubah gaya pikir.. nak start buat Strategic Planning (SP). Hidup mesti berwawasan, berhala tuju. Barulah berbaloi-baloi! Tak begitu?

Maka kawan-kawan, jom berkomitmen dengan cita-cita kita!

Doakan aku, dan kita semua.

Good Luck!

*bila hidup bertujuan barulah kita melihat perubahan dalam diri. semoga perubahan ini menjadikan anda lebih bersyukur menjadi diri anda!

10.38am,
Ofis

2 comments:

SI PENGEMBARA JALANAN said...

i likeeeeee..hihi...

so, da ade post pasal ni, mksudnye da siap la perancangan rapi ttg matlamat kamu tu??? ke ckp2 ayam shj??hihi

Merentas Horizon said...

kak mash, behave k. outline da ada. cuma perincian tu blum sempat buat. bizi kak. mwahaha!