Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

24 February 2011

Kurt n Sam.

Salam 1 Malaysia!

sebenarnya, dah dua hari aku demam (baca: luka luaran nampak berdarah, luka dihati siapa yang tahu). harap² esok kebahla.. susah nak buat kerja demam² gini.. aku harap korang faham lah kan penyakit misteri aku ni.. kalau xda penyakit ni, xkan xda ribut xda hujan, tba2 aku duk post pasal perjalanan dari New Heaven ke Los Angeles! heh~ (Ok, aku pun ada cek sikit, jarak Cambridge ke Palo Alto adalah 2 hari dan 2 jam)

vlogger T_T > distract. sinful. *sigh*

sambil membaca akhbar iLuvIslam, aku terjumpa artikel ni,

Agar sentiasa dekat dengan petunjuk:
1. Mendengar AlQuran. Usahakan untuk mendengar AlQuran walau kemana kamu pergi.
2. Berdoa setiap masa. Tujuannya? menambah rasa kebertanggungan kita kepada hanya Allah.
3. Solat sebagai kegiatan utama. Get ready berwudhuk 15 minit sebelum azan.
4. Berwudhuk dengan sempurna. Cuba untuk kekalkan wudhu selama mungkin.

pagi tadi sebab kan ke-demam-an yang melanda tu, aku dah pusing dekat 10kali ++ kut beberapa lagu cover-version dan mashup. T_T

sekarang aku dah paham, kenapa jihad melawan hawa nafsu tu, lebih tinggi martabatnya dari jihad perperangan. Fight against yourself! susah.. susah.. (tapi InsyaAllah tak mustahil)

♥ semoga esok lebih baik, untuk kita dan untuk semua ^_____^
"macam mana nak buat kita tidak distract dengan keindahan dunia ni?" 
nota: usrah hari ni berganti dengan jaulah ke PPUM, hantar kak mus.. utk tambah darah. Sian kak mus nampak pucat sangat.

1 comment:

Hajar B said...

intro paling catchy!!

Salam 1 Malaysia!!