Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

28 February 2011

Redhalah aku

Suasana pagi makin berseri-seri
bila matahari mula menjenguk diri 

terlukis keindahan dalam keharmonian 
terpamer kekuasaan Ar-Rahman

Burung-burung berkicau di celah pohon hijau
menitislah embun dari ujung dedaun
lembut bayu menyapa bagai membelai jiwa
menggilap dosa-dosa yang tersisa 

Redhalah aku hanya pada-Mu
dan karuniakan kehidupan Robbani
Redhalah aku hanya pada-Mu 
dan limpahan nikmat di bumi ini

Keindahan alam keindahan islam 
kemanisan iman nikmat yang disyukurkan
persada kecintaan taqwa jadi hiasan
biarpun kehinaan di mata insan

Segala keperitan jadi rencah perjuangan 
itulah sunatullah dari zaman Rasullullah
biarpun tumpah air mata dan darah 
tak perduli demi cinta Ilahi


Redhalah aku hanya pada-Mu
dan karuniakan kehidupan Robbani
Redhalah aku hanya pada-Mu 
dan karuniakan nikmat di bumi ini

Wahai teman-teman majulah kehadapan
Islam takkan kalah begitu janji Allah
kemenangan milik kita 
syahid adalah cita

2 comments:

SI PENGEMBARA JALANAN said...

adakah ini hasil cetusan idea anda?? sungguh superb cik sarah!!! i like it..

Merentas Horizon said...

mestilah bukan kak.. ni lirik nasyid. sampai saya pun xsure nasyid siapa.. lama sgt kut. sy dapat dari kak zira.