Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

01 February 2011

Untuk Esok Yang Lebih Baik

bismilahirrahmanirahim.

pagi yang indah, eloklah kita mulakan dengan menulis blog.(lol)..

Keadaan hari ni nampak sungguh damai, boleh dilihat dengan perjalanan ke tempat kerja tanpa masalah lalu lintas. selalu dekat 30 mnt jugak nk sampai, hari ni 15 mnt dah sampai. oh! dahsyat juga impak cuti peristiwa kepada jalan² utama di pusat bandar. Almaklumlah hari ni kan Hari Wilayah.

Buat pengetahuan semua, sekarang Malaysia sedang mengalami musim dingin, malam² sudah tidak perlu menggunakan kipas lagi. Berdasarkan kedudukan rumah di tingkat 13 tu, bila sekali angin dia bertiup.. fuh~ mengembalikan rasa rindu pada sejuk angin di Janda Baik. Dah rasa macam duduk di pergunungan pulak.

Ok, point hari ini, betapa bersyukurnya kita di Malaysia.. meskipun terdapat kekecohan politik di mana-mana, kes² jenayah yang tak pernah surut, moraliti makin merudum.. tetapi, Allah yang Maha Penyayang tetap tidak kedekut menumbuhkan kedamaian pada sejuk malam dan lapang perjalanan. Alhamdulillah.. ^____^

Apa kabar sahabat² dan saudara² kita di Mesir hari ini agaknya? sudah makan kah pagi ini? dapat tidur nyenyakkah semalam?

di kongsikan emel di yahoogroupku untuk tatapan kalian,

Assalamualaykum!
Anak sulung saya, Nur Izyan, berada di Alexandria (2nd yr medic). Dia berlindung di Asrama MARA Alex, menumpang penginapan para pelajar tahun 1 MARA disitu. Semalam dia ada call Mama dia, alhamdulillah keadaan disitu selamat, keadaan terkawal, makanan dicatu, minum air paip. Ada juga para pelajar yang duduk tetap dalam apartment masing-masing. Cuma mungkin stok makanan mereka running low. Nak beli makanan, kedai tutup, bank tutup dan account kena freeze. So are limited flights leaving the country.
Mohon kengkawan luang sedikit masa lepas solat mendoakan keselamatan anak sulung saya, rakan-rakan dan seluruh rakyat Malaysia(11,000++) di Egypt. Semuga Allah memudahkan keadaan di Egypt, menyingkir Hosni Mubarak dan mengembalikan pemerintahan yang adil di Egypt. Didahului dengan salam hormat, terima kasih dan wassalam
Shahul

money and food is running low. Oh, Allah.. hanya Kau lah sebaik-baik pembantu, bantulah mereka menghadapi saat² getir ini.

Semoga dunia akan menjadi tempat yang aman kembali untuk diduduki satu hari nanti, kembalikan kepimpinan Islam di Mesir dan seluruh dunia.

Amin.

2 comments:

Fareha Azhar said...

insyaAllah. sama2 doakan yg trbaik..

rozelt @ syaz said...

sdeh nye..ade jugak membe study dekat sane..doakn yg terbaek..